De kosten in de GGZ worden niet altijd vergoed. Lees verder om te kijken wat voor jou van toepassing is. Mocht je er niet uit komen of als je nog vragen hebt neem dan gerust contact met ons op.
Kind & Jeugd Basis GGZ
Wij hebben een contract in de regio’s IJmond, Zuid-kennemerland en de Haarlemmermeer. Hieronder vallen de gemeenten Haarlem, Heemstede, Zandvoort, Bloemendaal, Velsen, Beverwijk, Heemskerk en de gemeenten die vallen onder de Haarlemmermeer. Dit contract geldt voor de generalistische basis GGZ. Dit zijn vaak relatief kortdurende behandelingen. Om de kosten voor deze behandeling vergoed te krijgen heb je een verwijsbrief van de huisarts nodig, die niet ouder is dan 6 maanden. Daarna wordt de behandeling vergoed.
Uiteraard is het ook mogelijk behandeling bij onze praktijk voor jouw kind te starten op particuliere basis, wanneer je in een niet-gecontracteerde gemeente woont of niet wil dat er bij de gemeente bekend is dat jouw kind in zorg is. Hiervoor geldt een tarief van 105 euro per uur.
Volwassenzorg (18+)
De kosten van een volwassen behandeling bij Praktijk Zonneschijn worden niet vergoed aangezien wij geen contracten hebben met de zorgverzekeraars. Ook partner-relatietherapie wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering. De kosten voor niet vergoede zorg zijn € 105,00 per uur. De kosten voor de behandelsessies worden aan het einde van de maand in rekening gebracht.
Op dit moment is onze wachtlijst helaas gesloten, wij nemen geen nieuwe cliënten meer aan. Zodra we weer ruimte hebben voor nieuwe aanmeldingen zullen we dat hier aangeven (14-11-2023).
De algemene voorwaarden van Praktijk Zonneschijn komen voort uit de Algemene Voorwaarden van GGZ Nederland. Deze zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond, Nederlandse Patiënten en Consumenten Federatie (NPCF) en Landelijk Platform GGZ in het kader van de SER Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg en zijn in werking getreden per 1 januari 2017. Praktijk Zonneschijn neemt deze algemene voorwaarden in zijn geheel en onveranderd over voor zover deze betrekking hebben op de ambulante zorg.
Onze manier van werken en hoe wij onze kwaliteit waarborgen staat beschreven in ons kwaliteitsstatuut, zoals goedgekeurd door ggzkwaliteitsstatuut.nl. Deze ligt ter inzage bij ons op de praktijk.
Jouw gegevens zijn bij ons uiteraard in goede handen. Alle persoonlijke informatie die wij verkrijgen vanuit het intake/onderzoek/behandeltraject en de eventueel gestelde diagnose, zal worden genoteerd in ons elektronisch patiëntendossier. Deze gegevens zijn niet toegankelijk voor derden. Alleen jij of de gezaghebbende ouders (in het geval cliënt 16 jaar), kan informatie hieruit opvragen. Wanneer derden informatie over uw behandeltraject willen opvragen of wanneer wij willen overleggen met jouw huisarts of eerdere/andere hulpverleners, zal jij/beide gezaghebbende ouders hiervoor eerst schriftelijk toestemming moeten geven. De factuur van het behandeltraject zal op naam worden aangemaakt, maar over jouw klachten zal alleen de productgroep worden genoemd, bijvoorbeeld angststoornis, stemmingsstoornis. Wij hebben een privacyverklaring opgesteld voor onze praktijk, waarin duidelijk is aangegeven wat wij met jouw gegevens doen. Mocht je alsnog vragen hebben neem gerust contact met ons op.
Voor informatie of vragen over onze aansprakelijkheid verwijzen we je naar onze disclaimer.
Ben je ergens ontevreden over, of heb je een klacht over onze zorg? We gaan graag met je in gesprek en op zoek naar een oplossing.
Wil of kun je de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Heb je jouw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Jij start dan nog geen procedure op.
Geef jouw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet je niet welke klachtenprocedure voor jou geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.
Meer weten?
Mocht je vragen hebben of meer willen weten, neem dan gerust contact met ons op.